Schoolkosten

schoolkosten

Schoolboeken

Hilfertsheem College stelt schoolboeken en lesmateriaal beschikbaar aan onze leerlingen. Wij informeren ouders/verzorgers welke schoolboeken zij moeten bestellen en welke lesmaterialen zij zelf moeten aanschaffen. (Voorbeelden zijn een atlas en woordenboeken.) Hilfertsheem College maakt voor het bestellen van de boeken gebruik van Iddink.

Vrijwillige ouderbijdrage

Hilfertsheem College vraagt geen vrijwillige bijdrage aan de ouders van leerlingen.

De school hanteert de visie dat de leerlingen het beste uit zichzelf halen. Activiteiten worden daarop afgestemd. Dit omvat onderwijsgerelateerde excursies en activiteiten en ook activiteiten voor de sociaal-emotionele ontwikkeling.

Het Hilfertsheem College is een school met leerlingen van verschillende achtergronden. Kansrijkheid staat hoog op de agenda.

Als ouders een donatie willen doen, dan zijn we daar wel erg dankbaar voor. Zij kunnen digitaal zelf een geschikt bedrag bepalen. Ouders die niet weten wat passend is – maar wel iets willen betalen – geven wij als suggestie mee circa de helft van de daadwerkelijke kosten te vergoeden. Dat is € 100,00 per leerjaar.

Ouders die meer willen doen, kunnen de volledige kosten dekken van de activiteiten en dat is € 200,00 per leerjaar.

Ouders ontvangen hierover bericht via de mail.