Extra4You en Huiskamer

Extra4You (steunles)

Niet iedereen is even goed in elk vak. Het kan dus zijn dat je zo een achterstand gaat krijgen met de klas. Daarom wordt er ondersteuning georganiseerd voor o.a. Nederlands, Engels en wiskunde.

De leerling krijgt extra hulp bij een moeilijk onderdeel van een vak. Er zijn ook mogelijkheden om bepaalde vaardigheden, zoals ‘luisteren’, extra te trainen.

De leerling kan zichzelf opgeven voor de extra hulp, maar ook de vakdocent of mentor kan de leerling vragen of zelfs verplichten, om gebruik van Extra4You te maken.

Huiskamer

De Huiskamer is een interne voorziening met twee of drie medewerkers die leerlingen kunnen ondersteunen met o.a. het plannen van huiswerk, huiswerk maken en leren.
De Huiskamer is na schooltijd op maandag t/m donderdag geopend.In het docentenoverleg wordt gekeken of een leerling in aanmerking komt voor de Huiskamer. De hulpvraag wordt opgesteld en met de leerling besproken. Ouders/verzorgers kunnen bij de mentor aangeven als ze hun kind willen opgeven voor de Huiskamer. De mentor zal de leerdoelen met de leerling bespreken.De Huiskamer is een extra hulpmiddel om de leerling te begeleiden. Het zal nooit worden ingezet als strafmaatregel!

Het Logboekje

Leerlingen uit leerjaar 1 en 2 krijgen bij de start van het schooljaar een schoolagenda uitgereikt; leerlingen van leerjaar 3 en 4 een Logboek.

Het Logboekje/schoolagenda is een communicatiemiddel tussen de ouders/verzorgers en medewerkers van het Hilfertsheem College.

Ouders/verzorgers kunnen gebruik maken van van het Logboekje voor het noteren van korte opmerkingen bedoeld voor een van de medewerkers van de school.
Als de leerling tijdens de lessen bijvoorbeeld naar de dokter moet of ziek is geweest, dienen ouders/verzorgers dat opschrijven en ondertekenen in het Logboekje.